Egyre kevesebb a hozzáértő motoros, aki még odáig sem jut el, hogy felismerje a hibát. Pedig nem lenne nagy feladat.
Igaz, a nemtörődöm szerelők belerondítanak a képbe.
Á, ez ilyen operettmotoros kör volt, vagy 150 km, fagyizással. Teljesen véletlen mentem, nem az én világom, csak nyaggatott egy ismerős.
A témára visszatérve nem ez az egyetlen ilyen eset, sok olyan motorral találkozom, amit pl. előző évben elvittek szezon előtti simogatásra, kapott 1500-3000 km-t és utána köv. szezonban a kollégánál köt ki hasonló átnézésre. 10 motorból 2 simán túl van húzva kisebb-nagyobb mértékben. A "nyomokból" ítélve szerintem emelőn állítják és az alsó határra.
Aha.
Egyszer volt egy túráról egy beszámoló, kis csettegőkkel mentek valahová, összedobták a pénzt és ment velük egy kis műhelyautó. Na nem egy valódiról beszélünk, csak egy dobozos valami. A cuccos is belefért ami amúgy a motorokon lettek volna, meg balhé esetén egy motort is bele lehetett volna erőszakolni, és hát persze a szerszámok.
Természetesen egy több napos túráról beszélünk.
Nacceru. Sok helyen (szervizben is!) allitanak lancot szarul.
Voltam csoportos vonulason, elottem egy ezres Varadero, ugy ropogott a lanc, hogy muszaj voltam a palit felreinteni. Ket nappal elotte hozta el a szervizbol (RB monogrammu hely), igy adtak at neki.
Nekem akkor csinált ilyet a GS, amikor az első lánckerék már elég kopott volt. Hajtás irányban már másmilyen volt a fog profilja, mint motorfék irányban. A lánckerék csere persze együtt jár a lánccserével. Attól még lehet megnyúlt a lánc, hogy nem szakaszosan nyúlt meg. Ezt csak méréssel tudod megállapítani. Max megengedett nyűlás: 1%. További probléma lehet, hogy a lánc görgőinek csapja kopott meg, amit nem is látsz kívülről. Bár ekkor hajtás irányban is zajosabb a lánc futása, nem csak motorfék irányban.
Sziasztok! Gáz visszaengedésnél a lánc felöli oldalról hallok egy berregő hangot, olyanhoz tudnám hasonlítani, mint ha valami túl feszes lenne (vagy túl laza) és rezonálna, mint egy gitár húr. Létezhet hogy túl laza, vagy túl feszes a lánc és az berreg motorféknél? A motor gyönyörűen szól minden fordulaton, nem ér bele semmi semmibe.
Kinek milyen ötlete van? Merre induljak el? Valami tanács? Köszönöm szépen!:)
Aha, ez a harom csavaros megoldas mas motoron is jellegzetes problema. A GS-nel nem tudom, milyen gyakran fajul idaig, de egyes Yamahakon kb. tipushiba-szinten kezelt jelensegrol van szo.
Ja, még annyi, h a forgórész belső falára "ragasztott" mágnesek közül is 2-nél elengedett a ragasztás v. mi a szösz és kézzel le lehetett venni- (3. kép) Gondolom ez is a laza kapcsolatból adódó rázkódás-ütődés következménye...
Na szóval, titing egyik lehetséges oka. Haverom épp most szerel egy 2007-es óra szerint 42e km-es GS-t. Sajnos nincs hangfelvétel, de elmondása szerint "titinges" hangja volt:)))) Generátor forgórészt és a szabadonfutót 3 csavar tartja össze. Na ezek szépen kilazultak, 1 el is volt törve, de a másik kettőnek se volt sok ideje hátra, ahogy a képen látszik. Szóval szépen "lötyögött" a kettő egymáshoz képest. Ami a szomorú, h gyárilag nincsenek becsavaragaztózva. Van videó is, majd megpróbálom a youtubera feltölteni, sztán bedobom ide is.
Helló,
Az elmult hétvégén toltunk egy karikát Poprad, Zakopane, Besztercebánya érintésével. Totál 866km. Első nap 384 volt.
A GS500F (K4) 3.15L/100km es fogyasztást produkált. Max sebesség 134Km/h Max magasság 1176m.
Sikerült egy nagyon jó kanyargós túrát végigmotorozni.
Igaz, a nemtörődöm szerelők belerondítanak a képbe.